grimm

Alla inlägg under augusti 2011

Av Grimm & Malin - 31 augusti 2011 14:21

Jag och lillmatte passade på att ta en promenix mellan regnskurarna nyss, och lyckades ta oss hela rundan utan att det kom en droppe regn ;)

Ikväll är det trimningsdags för mig. Passar på att ta en kloklippning också.

Av Grimm & Malin - 22 augusti 2011 12:17

Det var ett tag sen jag skrev nu, men det har int hänt så mycket :P Idag slutar jag med mina ögondroppar, skönt det :)

Snart ska jag trimmas. Det var läängesen nu, så jag är riktigt långhårig - lite jobb ska de ha! Ska trimmas på Goldklitts kennel den 31:e (tror jag det var...) och sen är det utställning den 11:e september.


Nu ska jag och lillmatte bege oss ut på en långprommis i skogen :)

Av Grimm & Malin - 17 augusti 2011 20:17

Alltså, det är tydligen en massa rådjur i skogen där vi brukar gå! Denna veckan har jag träffat på dom 2 dagar (på rad) när vi varit ute och gått. Första gången var det en get och 2 kid, och dagen efter var det samma get (mest troligt) men denna gången hade den 3 kid med sig :) Tur att matte kopplade mig innan jag hann springa efter dom ;)


Och idag när jag var ute och gick med lillmatte så hade de varit och sprätt en massa i skogen - intressanta lukter! Hon fick koppla mig, annars hade jag sprungit och letat upp dom (tror hon ja... så gör ju inte jag!).

Husse har lovat att jag ska få hänga med honom och jaga nån dag också (dock ska jag inte påstå att han jagar, han tittar bara på djuren, han har inte skjutit nåt på fleera år - men säg inte att jag sagt det!). Vi får se hur det blir med det ;)


 

Av Grimm & Malin - 16 augusti 2011 19:28

Hittade en tävling där man kan vinna ett egendesignat halsband, och det skadar ju inte att vara med ;) Halsband kan man ju aldrig få för många av!

http://kennelblagul.blogspot.com/2011/07/vinn-ett-egendesignat-halsband.html


 

Av Grimm & Malin - 15 augusti 2011 12:06

Denna måndagen återgår vi näästan helt till vardag igen efter sommaren. Minimatte börjar skolan imorron, men lillmatte har ju lov i ett par veckor till. Men Husse och Matte började jobba idag. Och hur perfekt är det inte nu när matte har nytt jobb - jag och Vicki är själva hemma max 2 timmar, max 4 dagar i veckan! Och kanske inte ens det eftersom lillmatte är hemma och pluggar några dagar i veckan också :P


I lördags var jag på släktträff minsann :) Lillmatte körde hem och hämtade oss på kvällen, sen var vi med i några timmar. Det var mycket folk, och jag blev lite hyper, men men ;)


Idag har vi kört lite godisspår inomhus. Det var längesen vi gjorde det, så det var ju lite extra roligt idag. Nu ska jag snart ut och gå innan det börjar ösregna.


  

Denna bilden är exakt 1 år gammal - kolla vad jag och syrran har växt sen dess!

Av Grimm & Malin - 12 augusti 2011 13:26

Jag börjar bli  stammis hos alla veterinärer i närheten av Vinslöv ;) Bara de senaste månaderna har jag varit i Kristianstad och röntgats, i Hässleholm och kollat öronen och igår var jag (och Vicki) hos vetten här i Vinslöv och kollade upp ögonen!

Vi har nämnligen blivit lite kleggiga i ögonen bägge två. Det visade sig att Vicki hade för lite tårvätska, troligtvis pga hennes sjukdom - cushings. Och jag hade en vanlig "unghundsögoninflammation". Fick salva som vi ska börja med idag...

Vetten här i Vinslöv har ju också en pool - för hundar! Kan ni fatta, paradiset! Jag fick gå in och titta där och waaw vad intressant allt var. Matte säger att jag kaanske kan få börja simma där, för att jag inte ska få problem med min armbåge (den med en 3a...). Men det är ju rätt dyrt, så vi får se.


Det var efter att denna bilden togs som jag började halta första gången. Hade jag inte badat den dagen hade jag kanske inte haft en 3a. Men så kan man ju inte tänka heller. Jag hade superkul! Och jag har inga problemas nu ju :) Carpe Diem!

Av Grimm & Malin - 10 augusti 2011 14:01

Förra veckan var Noucki (stavning?) och hennes familj här hemma och hälsade på, och självklart blev det en massa bus. Här kommer några bilder :)


       

Igår anmälde mattarna mig till en utsätllning, Open Show på Örenäs slott den 11 september. Tänk att det snart är 1 år sen jag gjorde utställningsdebut ;)

Av Grimm & Malin - 8 augusti 2011 19:29

Idag fyller husse år, så grattis till honom! :)

Jag fortsätter att vara bunden i linan när jag är ute i trädgården. Får se när dom vågar släppa min igen :P

Igår var det en shäfer som sprang lös på en gata en bit från oss. Matte fick reda på att en tik i kvarteret löper - där har vi svaret ;) (tror dom)


Snart kommer det in lite bilder frpn när jag lekte med Nanouk häromdagen. Kanske imorron :)

Ovido - Quiz & Flashcards