grimm

Alla inlägg under maj 2010

Av Grimm & Malin - 31 maj 2010 16:57

Idag är det dags för valpkurs omgång 2 ;) Ska jag vara ärlig så har jag inte övat så mycket på det som vi skulle lära oss, men jag kan det redan så bra så det behövs inte tycker lillmatte! Dessutom så ska hon redovisa lite om golden retriever idag - alla skulleberätta om sin hundras :)

Det blåser jättemycket idag, så trist! Vill ju att det ska vara fint väder när man är ute...

 

Av Grimm & Malin - 30 maj 2010 19:41

Idag har jag varit hemma hos mormor och morfar. Där busade jag både med T-Son och Hazze :) Kuligt! Jag vinner nästan över T-Son när vi brottas ;)

Det är ju Mors Dag, så alla var hemma hos mormor och morfar, de fikade och år tårta. Men jag fick inget... Taskigt! Men jag tänker i alla fall passa på att hälsa till min mamma Wilma! :) Grattis på Mors Dag ;)

Nu är jag trött efter dagens bravader, så nu ska jag gå och sova igen.

Av Grimm & Malin - 29 maj 2010 18:04

Idag är matte och husse i Tyskland. Och lillmatte har varit iväg nästan hela dagen. Så jag har blivit passad av minimatte idag. Det har varit tråkigt, så jag har sovit typ hela dagen...

Men när lillmatte kom hem så gick vi en lång promenad! Det var precis att jag orkade gå hela vägen. Blev en del träning på vägen också :)

Nu ska jag snart äta kvällsmat :P

Av Grimm & Malin - 28 maj 2010 12:52

Idag är både matte och lillmatte lediga, så vi bestämde oss för att åka och bada. Eller ja, inte dom, utan jag och Vicki skulle bada ;) I en liten å/stor bäck. Första utomhusbadet för min del. Var lite feg i början, men sen gick jag till och med ganska långt ut i vattnet!

Lillmatte har gjort en film med både bilder och filmer på oss. KOLLA!


Av Grimm & Malin - 27 maj 2010 15:37

Jag har nästan precis kommit hem från en promenix med lillmatte. Jag skötte mig super! ;)

Sen gick vi hem till farmor och farfar för att Malin skulle hämta lite grejer där. Och när vi skulle gå hem så började jag rulla mig på deras gräsmatta, och jag slog till och med en kullerbytta! Farmor tyckte att det såg jätteroligt ut. Lillmatte började säga "slå en kullerbytta", och så gjorde jag en till! Farmor blev jätteförvånad, och nu tror hon att jag kan slå en kullerbytta på kommando ;) Men det var bara en ren slump att jag gjorde det då ju. Hihi! Busigt va?

Av Grimm & Malin - 26 maj 2010 17:39

Idag har det faktiskt inte hänt så mycket. Därför är det inte så lönt att skriva här egentligen. Men nu ska jag i alla fall ut och gå!

Av Grimm & Malin - 25 maj 2010 17:12

Det gick bra på valpkursen igårkväll. Och hos veterinären också. De trodde att det bara var ett insektsbett typ.

Men tillbaka till valpkursen. Vi gjorde faktiskt inte så mycket igår. Tränade lite "sitt", men det kan jag ju redan så bra ;) Så det var inga problem för mig. Där var jag och 9 andra hundar. Från 10 veckor till 8 månader var dom. Stora och små. En var mindre än Vicki till och med, den var typ en fjärdedel av henne. Jag ville busa med den med lillmatte tyckte inte att det var någon bra idé. Jag fick busa med de som var lite störr istället. Och det var ju lika kul!

När vi varit ute, i blåsten och kylan brr, så gick vi in i ett litet rum. Alla hundar! Men jag var duktig. Satt fint vid lillmatte nästan hela tiden :)


Och vet ni vad? Där fanns en hel flock vildsvin! Det skulle husse ha sett ;) Han som säger att jag ska jaga vildsvin... Men jag såg dom inte riktigt nån gång. Men nästa gång så!


Ett litet collage från igår :)

 

Av Grimm & Malin - 24 maj 2010 15:07

Ikväll är det dax för valpkurs! Klockan 19.00 närmare bestämt.

Men innan jag ska dit, så ska jag till veterinären för att kolla upp ett litet eksem som jag fått, och det kliar... Hoppas bara att jag hinner tillbaka tills valpkursen börjar. Jag ska liksom vara hos veterinären kl. 18.00, och det är i Kristianstad!


Kolla vad liten jag var här! Nu är jag långbent och smal,jag blir 14 veckor imorron!

 

Ovido - Quiz & Flashcards