grimm

Alla inlägg under oktober 2011

Av Grimm & Malin - 23 oktober 2011 16:27

Idag åkte jag, husse, matte och minimatte upp till Rammen för att jag skulle få testa på att stöta upp ett rådjur eller 2 :) Husse "jagar" ju (hrm, han tittar bara, har inte skjutit nåt på fleera år - bra!) Jag sprang mest i skogen, fick upp lite intressanta spår, spårade typ 100 meter och sen tillbaka igen. Men gissa vad? Tydligen stötte jag upp en räv till husse! Men han tittade ju bara på den såklart ;) Först efteråt fick jag upp spåret på den, men vädrade mest. Kanske var det tur att jag inte såg den, för vem vet vad jag skulle gjort då?


Har ju förresten inte berättat vad som hönde när vi gick Bertesrundan för nån vecka sen... En pinsam sak.Där gick en hel flock får jättelångt ifrån oss, jag var lös men höll mig vid matte. Men så på en sekund var jag borta och jagade dom som bara den. Mattarna ropade och ropade och efter en liten stund kom jag tillbaka igen, och det var ju inte lite pinsamt heller...Men jag lovar att jag aldrig mer ska leka Border collie!


Det jobbet sköter Hazze så mycket bättre.

 

Av Grimm & Malin - 15 oktober 2011 10:34

Igår var jag och lillmatte ute och gick en runda i det fins höstvädret. Gick förbi skolan där lillmatte har praktik just nu, och blev inkallade av fröknarna på fritids. Blev lite bus med barnen, fick en massa pinnar att tugga sönder också.

Blev ju även lite spårande i skogen efter rådjur. När det prasslar är där ett rådjur. Alltid. Eller?

Av Grimm & Malin - 5 oktober 2011 16:46

Ja, familjen var ju i Turkiet förra veckan, och jag och Vicki bodde också på hotell - hemma hos farmor och farfar ;)

Och vi har haft det bra kan ni tro! Farfar har tagit hand om mig mest, och farmor har haft hand om Vicki (när det gäller promenader då framförallt). Allting har gått efter ett strikt schema. Frukost 06.00 Morronpromenad 07.00 Mellis 12.00 Kvällsmat 18.00 Kvällsprommis 19.00 Haha ;)

Jag och farfar gick hela slingan 2 gånger om dagen hela veckan. Lyx! Vicki och farmor tog ett par kvarter istället.


När familjen kom och hämtade oss i söndags kväll blev vi såklart jätteglada (mest jag). Men dagen efter, var vi ute en runda i trädgården på förmiddagen (jag och Vicki). Matte släppte ut oss och gick ner i källaren för att hänga tvätt. Efter ett par minuter ringer farmor och berättar att Vicki är där hemma! Ja, då hade hon sprungit dit helt själv! Undrar om hon haft det extra bra? ;) Tur att det bara är 3 hus mellan oss.

Men nu har hon hållt sig hemma ;)


Hotellet som de bodde på :)

 

Ovido - Quiz & Flashcards