grimm

Alla inlägg under februari 2011

Av Grimm & Malin - 27 februari 2011 11:45

Jag har ju redan berättat att jag ska ställas ut i Hässleholm i maj, men det blir faktiskt en utställning innan dess också! :) Goldenklubben har nämnligen en Open Show den 25:e april - och den ska jag på. Den är typ vid Helsingborg, så det är inte så långt iväg heller. Nån mer golden som ska dit?


Senaste (första) gången jag var på Open Show så gick det ju ganska bra iaf :)

  

Av Grimm & Malin - 25 februari 2011 16:27

Långpromenad har det blivit idag, men inga bilder eller filmer... Vi får gå den rundan nån annan dag! Men här kommer ett par splitter nya bilder iaf så att ni inte blir alltför besvikna ;)


Jag hittade en ny kompis när källaren "städades"! En blå apa ;)


Okej, kolla här matte! Varför får inte jag göra så dåå?

     

Av Grimm & Malin - 24 februari 2011 16:27

Imorron har lillmatte bestämt att vi ska gå en långprommis i det fina vädret (som de utlovat!). Kameran hänger med och kanske även fler familjemedlemmar? Då ska ni få se hur jag hoppar över stockar och stenar ;) Kanske. Eller så går vi Bertes, och isf får ni se mig som Bambi på hal is ;) Håll koll under morgondagen så får ni veta! ;)


  

Av Grimm & Malin - 23 februari 2011 16:14

Kommit hem från en skogsprommis med lillmatte för ett tag sen. Blev godissök upp på omkullfallna träd/stora stockar och på stora stenar! Och det gick bra ;) Nu längtar vi bara tills det blir lite (mycket!) varmare, då blir det mer träning och längre promenader :)

Och snart ska jag ju trimmas, och då kanske jag fryser när jag är ute - därför måste våren komma den 1 mars! ;) Okej, ingen risk att jag fryser så som jag springer, men ändå.

Av Grimm & Malin - 22 februari 2011 13:24

Konstigt väder idag. Nyss var det "snöstorm", snökanon kanske mer rätt - och nu skiner solen.

Jaha, vad ska jag skriva här idag då? Livet rullar på som vanligt. Livet som 1-åring är bra. Lika bra som det var när jag var 11 månader ;) Återkommer mer roligare grejer nån annan dag! :)


  

Av Grimm & Malin - 19 februari 2011 16:38

Varit ute och gått en lång runda med matte, Naja och Mollie idag :) Sprang en massa, luktade en massa och så var vi nära att springa iväg från mattarna :P Mollie hörde en fågel och började kuta efter den, och jag sprang efter Mollie för jag trodde ju att hon ville busa. Men vi kom ju tillbaka sen.

Bilder kommer in nån gång, kanske ikväll, kanske imorron, kanske nån annan dag ;)

Av Grimm & Malin - 18 februari 2011 14:27

Trettiosju komma fem kilo väger jag nu, 37,5kg! Stor grabb. Perfekt för utställning, men lite för mycket för en vardagshund enligt veterinären. Hur ska man tolka det? Jag är ju både och, men eftersom jag är en perfekt utställningsgolden nu så är jag det ett tag ;) Ska ju trots allt ställas ut i maj.

Märke förövrigt inte av att jag fick en spruta idag.

På hemvägen körde vi inom mormor och morfar, så jag fick busa med T-Son ett tag. Han blev lite sur på mig där ett tag, men jag gav mig - och så slutade han. Bra knep!


Jag och T-Son för längesen. Han ser knäpp ut, jag är bara söt :) Eller?

  

Av Grimm & Malin - 16 februari 2011 13:25

Idag för ett år sedan, den 16 februari 2010, föddes en ny stjärna...

Nej, nu ska vi inte vara poetiska eller nåt sånt strunt här! Idag fyller jag 1 år! :D Jag har sagt det innan och jag säger det igen - tiden går lika snabbt som jag springer! Herregud, jag är ingen valp längre... Vad är jag nu? En Junior? En gamling!? Nej, jag har bestämt mig för att vara valp ett tag till, punkt slut.


Resumé av mitt liv, varsågoda! (Klicka på bilderna för att se dom större).


           

              

                                         

                                  


Ovido - Quiz & Flashcards