grimm

Alla inlägg under april 2011

Av Grimm & Malin - 29 april 2011 16:21

Jag vet att jag blivit lite kass på att uppdatera, men det kommer snart igång igen! Bilder på min rosett kommer upp snaaart.

Har förresten gått och blivit lite halt igen... Samma ben som vanligt. Denna gången har jag inte ens gjort nåt konstigt, jag bara var halt efter att ha legat ute på gräsmattan. Men sen går det över - för att sen komma tillbaka igen :/ Konstigt.


Lägger upp en bild som är tagen för exakt 1 år sen (imorron) ;)

 

Av Grimm & Malin - 25 april 2011 15:27

Nej, det gick inte så bra idag... Jag är helt enkelt för mammig! Vet inte hur vi ska göra - ser jag henne så vill jag bara springa till henne, och ser jag inte henne är jag orolig för det! Men men, det gick väl hyfsat idag förutom att jag inte ville stå upp när alla hundarna skulle stå uppradade. Sittande protest. (Men jag var inte värst, det var en hund som rymde och sprang runt i flera minuter, haha).

Slutade i alla fall med att jag kom 5a/reserv av 6 st. Fick åtmistone med mig en snygg orange rosett hem, en matskål, en tandborste, 3 små påsar mat och ett paket med ben! Så det var ju inte helt fy skam.

Tävlade ju även vidare i bästa hane novice och blev 3a (av 3, he-he...) Men där fick man inga priser så det var ju ändå skit samma ;)

När jag kom hem firade jag med ett dopp i baljan! Skönt.

Av Grimm & Malin - 24 april 2011 11:33

Jag har ju glömt att berätta att jag är anmäld till den stora utställningen i Hässleholm den 21-22 maj! Usch, jag bland alla fina och väluppfostrade hundar? Haha ;) Men jag har ju 2 utställningar innan dess, så det ska nog gå.

Och den första av dom 2 är imorron! Och jag och lillmatte har inte tränat... Och så läste vi igenom rasstandarden igår, haha: man får inte springa med frambenen högt upp i luften! Och det gör jag ju när jag är glad, så det får hon faktiskt ta - den danska domaren ;) Önska oss lycka till :D

M&M

Av Grimm & Malin - 23 april 2011 11:38

Här kommer några bilder sen när jag var hos mormor och morfar :)


Hälsade på hästarna :)


   


Badade i deras stoora vattenskål!


Jag och minimatte.


Söt katt.

         

Av Grimm & Malin - 22 april 2011 13:25

 

Av Grimm & Malin - 21 april 2011 17:38

Idag åkte vi till mormor och morfar en runda. Började besöket med att en påfågel flög över mig - vilket jag inte var beredd på, så jag blev ju typ skiträdd! Sen hittade jag hans fru, så jag jagade iväg henne upp på ett tak... Hälsade även på en massa hästar - bilder kommer!

När vi kom hem blev det både ett och två dopp i min balja. Varmt ute!


  Gammal bild.


Jag har även fått en ny namnbricka idag, så nu har jag en på varje halsband :) Fick dessutom ett snyggt bärnstenshalsband, som visst ska göra att jag inte får några fästingar. Vi får väl se hur det funkar. Bild kommer på det också.

Av Grimm & Malin - 20 april 2011 16:25

Nu kommer bilderna från i söndags när jag träffade Mira :)


Vi började med ett härligt lerbad ;)


Efter det var jag snyggare än vanligt!


Sen kom vi till en stor bäck, där blev vi goldens igen ;)


Lotta och lillmatte försökte att få ett familjefoto. Haha!


Oh, nej... Syrran har en pinne! Kan...inte...stå...emot!


Vi nöjer oss med detta familjefotot för denna gången ;)


Vi gick vidare och fastnade i ett träsk! Typ.


Fyy!


Slutdestination - sjön!


Hallå där?


Fin min.


Söta Mira :)


Waa, stora pinnar är de bästa!

                                 

Av Grimm & Malin - 17 april 2011 15:25

Idag för ett år sen flyttade jag hem! Tiden har rusat iväg.

Detta innebär ju öven att bloggen fyller 1 år idag! ;D


Blev en massa bus med Mira idag. Jag fick känna på hur det är att vara långsammast - hon är snabb, min syrra. Det blev backspring, lerinpackning, lerdykning, bäckbad och sjöbad! Bilderna kommer nog tyvärr dröja ett tag till, men förhoppningsvis är de inne på bloggen typ på onsdag :)


Bild från när vi badade sist.

 

Ovido - Quiz & Flashcards