grimm

Alla inlägg under augusti 2010

Av Grimm & Malin - 31 augusti 2010 19:48

Ni kommer nog inte att tro mig riktigt - men idag fångade jag en livs levande fågel i munnen! :O Då gäller det att vara kvick som en liten vessla ;) (Vilket jag var).

Jag var ute och gick med matte och minimatte när jag dök efter något som de trodde var en mal eller en fjäril. Men när matte tittade vad det var så såg hon att det var en liten fågel! Jag höll ju bara i den lite, inte hårt alls, och jag lät den ha huvudet utanför också - så det var ju snällt av mig. När matte sa "loss" så släppte jag den direkt, och så hoppade den iväg. Den blev inte skadad eller nåt i alla fall :)

Jag är inte en fågelhundbara för att!


Förr nöjde jag mig med att jaga kottar - men inte längre!

  

Av Grimm & Malin - 30 augusti 2010 19:30

Började det regna när jag var ute och gick med matte och minimatte innan idag? Ja. Det kom en rejäl skur, men sån tur var så varande den inte så länge. Men blöta hann vi alla bli i alla fall ;)


Imorron blir det nog inget inlägg förrän framåt kvällen, för lillmatte som hjälper mig att skriva börjar skolan. Men jag tror att ni klarar er! ;)

Av Grimm & Malin - 30 augusti 2010 11:55

I förmiddags när jag var ute och gick med lillmatte så träffade jag en av mina hundkompisar! Det är en stor, svart blandrastjej. Vi fick busa lite fast vi hade ju koppel på oss bägge två, men det var kul ändå :)

Och sen mötte vi en annan hund också en (chow-chow) men den fick jag inte hälsa på...

Och de håller på att gräva en massa i vägen en bit från vårt hus, och när vi gick där förbi som var vi tvungna att gå jättenära en stor grävmaskin - det var läskigt! Men jag överlevde sån tur var ;)

Och gissa vem som står och pratar med husse när vi kom hem - hundkompisen och hennes husse! Så då fick vi busa lite till, hehe :)


Nu ska jag ut i trädgården och träna med lillmatte, men först ska jag äta lunch!


  

Av Grimm & Malin - 29 augusti 2010 11:56

Snart ska familjen på barndop. Och jag får inte följa med... Men de säger att de bara ska vara borta i max ett par timmar, så de e ju inga problem för mig ;)

Nu ska jag snart ut och gå en runda med lillmatte innan de åker :)


  

Av Grimm & Malin - 28 augusti 2010 17:44

Idag har det inte hänt så mycket. Familjen har varit hos mormor och morfar och hälsat på en sväng, men jag och Vicki fick inte följa med :/ Men vi klarde oss fin fint här hemma :) Måste ju skryta lite - jag har inte tuggat isönder en enda liten sak här hemma! (Aldrig!)  Mattarna (och kanske framförallt husse) är så stolta över mig ;) Men jag har ju alla mina ben och leksaker att roa mig med istället.


Nej, nu ska jag ut och gå en runda med lillmatte medans det inte regnar, måste ju ut och visa upp mitt snygga koppel ;)

Av Grimm & Malin - 27 augusti 2010 16:04

Matte och lillmatte kom hem med en hel påse med grejer till mig och Vicki! (Vad var det jag sa?)

Här är lite bilder på vad jag fick :)


Ben, såklart! Och inget litet heller ;)

Och ett ben till, matte säger att det ska ta lång tid att tugga upp för det är så hårt - vi får väl se!

Ett supersnyggt koppel med matchande halsband fick jag också :)

 

Och en matskål, borste, utställningskoppel, godispåse och bajspåsar.

          

Av Grimm & Malin - 27 augusti 2010 11:19

Snart ska matte och lillmatte köra till Teba (en stor djuraffär). De ska först och främst köpa ett koppel till mig som jag ska ha på mig på utställningen :) Men jag vet att de kommer hem med en massa andra roliga grejer också ;)

Skriver vad jag fick när de kommer hem igen, jag ska vara hemma med husse nu - som förresten har börjat stötta lite på sin fot igen nu! Men han måste ha en konstig sko på gipset då... (Jag brukar hämta skon till honom ;) )

Av Grimm & Malin - 26 augusti 2010 17:51

Imorse gick jag upp vid 05.00, sen klockan 05.20 så ringde lillmattes alarm. Hon har varit på en intodag på hennes nya skola i Kristianstad. Hon ska börja läsa till lärare nästa vecka :)

Men jag har varit ute och gått en runda med matte och lillmatte. Och så ska vi inte glömma - jag har tuggat upp 2 ben! ;)

Ovido - Quiz & Flashcards