grimm

Alla inlägg under augusti 2010

Av Grimm & Malin - 16 augusti 2010 14:45

Vet ni vad lillmatte gjorde igår? Hon anmälde mig till en utställning! Den är på Örenäs slott, jag vet inte var det är, men jag få ju skjuts dit så strunt samma. Men sen var det ju det här med mitt ben... Om jag fortfarande är halt då så skiter det ju sig - då kan jag inte vara med och ställas ut. Men det är ju några veckor kvar, så vi håller tummarna för att jag är friskt i mitt ben då :)

Och idag fyller jag och mina syskon 6 månader! Tänk - ett halvt år. Tiden går fort när man har roligt (och när man växer) ;)

Här kommer några bilder från 9 veckor tills nu :)



     


  


  


  


  

Av Grimm & Malin - 16 augusti 2010 11:32

Ojoj vad det har åskat och regnat inatt! Jag har aldrig brytt mig om när det åskar, häromdagen låg jag själv i vardagsrummet och tuggade på ett ben när det dundrade på ;) Medan mattarna var i ett annat rum och kollade in blixtarna.

MEN inatt så kom det en riktig smäll, så jag var tvungen att krypa upp i mattes säng (för att kolla så att hon inte blev rädd, bara därför...)


Jag har börjat dagen med att busa lite med Pysen ;) Han håller på att tuffa sig mot mig hela tiden - han tror att han är större än mig. Men jag tycker bara att det är roligt :)


Här var vi näästan lika stora, men nu är jag ju "en aning" större ;)

  

Av Grimm & Malin - 15 augusti 2010 12:55

Har nyss varit ute och gått en liten runda i skogen med lillmatte :) Jag hittade en stor buske med björnbär - och började plocka av dom och äta! Mumsigt ;) Och igår på valpträffen så plockade jag blåbär (och var nära att käka upp en kantarell...). Har även testat på smultron ;) Men det är väl bra och nyttigt? :P 


  

Av Grimm & Malin - 14 augusti 2010 20:57

Här kommer någar bilder till från valpträffen. Vi var 5 stycken valpar, jag och min ena syster, och så 3 andra som är en vecka yngre än oss, men vi bodde i samma valphage ;)


Vi började med att gå en liten tipspromenad :)

 

Sen blev det drickapaus och bus med grabbarna.

 



    

Jag och syrran :)


    


    


    


    

Vicki - Kennel Le'Pets nya maskot? ;P

Såhär ska man visst stå på utställning... Konstigt.

 

Hela gänget!

            

Av Grimm & Malin - 14 augusti 2010 17:38

Nu har jag varit på valpträff :) Jag skriver mer om det ikväll eller imorron, för nu är jag supertrött (+ att mattarna ska hälsa på husse...). Men här är en bild på mig och min syster Mira i alla fall :D (Fler bilder kommer såklart)


Jag till höger om ni inte ser det ;) Vi är ju rätt lika! :)

  


Av Grimm & Malin - 13 augusti 2010 23:15

Med detta inlägget så har jag skrivit 100 inlägg i bloggen! Ett litet minijubeleum ;) Passande, eftersom jag fyller 6 månader om 3 dagar :)


   Första bilden på bloggen, samma dag som jag kom hem :)

 

Idag har mattarna varit inne på sjukhuset och hälsat på husse. Han mår mycket bättre nu, men ska ändå vara kvar där ett tag till.

Sen åkte de hem till mormor och morfar. Adina och My var också där säger dom. Kul för dom - men jag fick ju inte följa med :( När jag blir bra i mitt ben igen, då ska jag följa med dit och busa med T-Son ;) Det var jättelängesen jag gjorde det nu ju...


   Galen T-Son, liten jag ;)

 

När de kom hem igen så var det dags för kvällsmat! (En av dagens höjdpunkter, hehe). Lillmatte gömde min mat i trädgården idag, på en massa olika ställen. Så jag fick leta upp det. Dom säger att det är bra hjärngympa för mig... Jag vet inte - hade det inte varit lättare om de bara la allt på ett ställe? Snabbare och enklare.


Ikväll så har även matte pratat med min gamla matte Lena (min uppfödare alltså). Vi ska dit imorron, och träffa några andra valpar :) Vicki ska också hänga med :) Kul! Dock blir det inget bus och spring för mig, jag ska ju vila mitt ben fortfarande... Lillmatte har lovat att ta en massa bilder i alla fall, och de kommer såklart in på bloggen! :)

Av Grimm & Malin - 12 augusti 2010 11:57

Några bilder från när jag åt lunch alldeles nyss - från min hjärngympasak! ;) Jag fixar den hur lätt som helst nu :)


    


    


Vicki väntar på att jag ska lämna bytet ;) Hon tror alltid att jag missar några matbitar - men icke!    

Av Grimm & Malin - 11 augusti 2010 18:40

Imorse fick husse åka in till sjukhuset igen... För de som hänger med i min blogg vet att han brutit foten, och har opererats 2 gånger. Men nu var det en annan sak. Han hade svårt att andas imorse, och när han kom till sjukhuset (eller, ja, efter några timmar...) så kom de fram till att han hade små proppar i lungan, vatten i lungan och en liten lunginflammation. Dåligt... :(

Så nu bor han på sjukhuset igen, men vi vet inte hur länge. Antingen kommer han hem på fredag eller måndag, vi får se.


   En liten bild bara för att ;)


Dagen har varit både rolig och tråkig för min del. Börjar att berätta om det roliga ;) Jo, lillmatte la ett godisspår inne i vardagsrummet till mig och Vicki. Hon gömde godis lite överallt. Och jag luktade och luktade, och hittade såklart en massa ;) Först hängde jag mest efter Vicki, men sen gick jag mina egna vägar, haha ;)

Det tråkiga då. Efter att jag ätit min lunch (slängt i mig maten, hm) så spydde jag :/ All mat plus lite till kom upp - kul att veta för er va? ;) Bara för det fick jag följa med lillmatte och minimatte till farmor och farfar när de skulle äta, för de tyckte synd om mej.

Men nu har jag fått lite kvällsmat, och jag mår bra! :)


Ovido - Quiz & Flashcards