grimm

Alla inlägg den 23 augusti 2010

Av Grimm & Malin - 23 augusti 2010 20:49

Jag har tränat lite med lillmatte idag, mest det vanliga, men med lite finslipningar ;) Till exempel så har vi tränat "ligg" utan handtecken, bara röstkommando. Det funkar alldeles utmärkt! :) Sen blev det lite "sitt" på avstånd, "stanna", "stå" och så håller jag på att lära mig att "sitta fint", med framtassarna i vädret alltså ;) Just nu är det som en dubbel high five (kan inte hålla balansen utan att stötta mig mot lillmattes hand, hehe) men man får ta det i små steg. Snart kan jag det också! :)

Har även blivit lite utsällningsträning som jag nämnde innan idag.


   Tränar "tass" med minimatte för ett tag sen.


Familjen var hos farmor och farfar innan ikväll och åt, så jag och Vicki fick vara hemma själva en stund. När de kom hem igen så var jag helt toppad ;) Försökte få in så många leksaker i munnen som jag bara kunde :P Men nu är jag lugn igen ;)

Av Grimm & Malin - 23 augusti 2010 11:29

Idag har matte åkt iväg på kurs, men hon kommer hem redan imorgon. Så nu är jag hemma själv med husse och lillmatte, minimatte är ju i skolan.

Jag var ute och gick en liten runda innan idag. Bara runt kvarteret, men det var så mycket lukter idag att det tog typ en kvart! Får bli såna små rundor nu när jag har lätt för att bli halt igen, och det vill jag ju inte. Jag är inte helt 100 i benet än, så fort jag fått ett busryck eller gått lite för långt så börjar jag halta igen :/ Hoppas bara att jag är frisk tills utställningen den 11:e september, för den vill jag (och lillmatte) vara med på!


Just det, det har jag faktiskt också hunnit med idag - att träna "stå". Nu klarar jag av att stå snyggt ganska länge faktiskt :)


Och så har jag hälsat på en hundtjej idag ;) Jag ville busa med henne, men hon var ju på andra sidan muren och jag får ju inte hoppa över, typiskt. Hon ville nog också komma in till mig och busa, men men... Vi fick nöja oss med att hälsa över muren :)


Kolla vad cool jag var häromdagen ;) Dock var de inte så bekväma, passar bättre att tugga på!

  

Ovido - Quiz & Flashcards