grimm

Alla inlägg under februari 2011

Av Grimm & Malin - 14 februari 2011 14:07

Den 1 mars ska jag in till Hässleholm och trimmas för andra gången i mitt (snart) 1 åriga liv! Är visst en riktig "hundsalong", Tail's. Är ju långhårig som bara den nu, plus att jag fäller. Ska ju ställas ut i Hässleholm i maj, så innan dess ska jag in och snabbtrimmas en gång till... Jobbigt att stå på ett sånt bord, och vem hade dom tänkt skulle lyfta upp mig? En klump på ca 35 kg får man inte upp på ett trimbord hur lätt som helst, det kan jag bevisa!

   Sist jag trimmades. Liten blev mindre, kan inte säga att jag blev alltför snygg ;)


Och nu på fredag ska jag in till veterinären och få 1-årssprutan, och Vicki ska klippa klorna. Inte så kul det heller.

Men på onsdag händer en rolig sak minsann! Då fyller nämnligen jag och mina syskon 1 år! Då blir det tårta och kalas ;)


Glad alla hjärtans dag på er förresten :)

Av Grimm & Malin - 13 februari 2011 19:06

Här kommer resten av bilderna från idag :)


  

Pysen är en ninja!

 

  

Jag också ;)

 

  


  

Vårtecken! :D

 

  


  

Av Grimm & Malin - 13 februari 2011 13:26

Varit ute i trädgården och busat en massa nu. Fler bilder kommer in senare :)


  

Av Grimm & Malin - 12 februari 2011 15:59

Här kommer en bildbomb från "långpromenaden" idag. Det tog inte mer än en timme att gå den, vi trodde att det skulle ta längre tid ;) (Bildtext till varje bild är under bilden! Så att ni läser rätt ;P)


Iskana på stigen!


    

Men det var ingenting jämfört med hur det var bredvid stigen! Var på väg över dit måånga gånger, men av nån anledning fick jag inte för mattarna...


    

 Posar med "issjön" i bakgrunden. ;)

 

Ännu mer is längre fram :)


Hörde en konstig fågel. 


    

Lite coola isgrejer (och jag höll på att putta ner lillmatte i bäcken...)



Plötsligt blev det stopp! Vi fick ta oss fram i skogen, runt trädet - som inte var litet! ;)


    

Sen! Jag hatar trappor, och kan ju inte ens gå i våran källartrappa... Men när matte gick över var jag ju tvungen att ta mig över på nåt sätt, och det gick inte att springa genom staketet - jag testade.  


Men på något sätt - som av ett mirakel, tog jag mod till mig och lyckades ta mig till andra sidan! (Och tillbaka också.)

  

Lite stolt och lite glad ;)

 

    

 Väl på andra sidan väntade paradiset! 

 

    

Nån där inne? 

Av Grimm & Malin - 12 februari 2011 12:33

Fint väder idag, men igår snöade det! Så nu är det nån centimeter snö överallt igen...

Snart ska jag, matte och lillmatte gå en långrunda. Blir Bertes ängar-rundan :) Kameran åker med idag, så räkna med bilder ikväll eller imorron! :)

Av Grimm & Malin - 9 februari 2011 15:05

Vårlikt väder idag - varmt (eller ja, typ +5 grader kanske?) och stålande sol :) Härligt! Blev en långpromenad med lillmatte vid lunch. Vi gick överallt och ingenstans, genvägar och senvägar. Jag hittade en badboll som jag sprang runt och lekte med ;) Kameran fick tyvärr stanna hemma, men kanske kommer det in en mobilbild på mig och badbollen ikväll :P


  

Av Grimm & Malin - 8 februari 2011 18:17

Ojoj vad det har blåst inatt och idag :O Strömmen gick inatt, men den kom tillbaka vid 11-tiden igen. Mitt första strömavbrott - spännande ;) Haha.

I parken har några träd blåst omkull, en grannens staket har rasat, och en annan grannes fönster har blåst in... Men här hemma hos oss är allt i sin ordning - förutom ett bord som blåste in till grannen ;)  

Får hoppas att det inte blåser så mycket imorron!

Av Grimm & Malin - 7 februari 2011 14:20

Jajamen, jag lever! ;)

Nyss kommit hem från en blöt, men rolig promenix. Började regna lite när vi var på väg hem, men vad gör det? Jag var dessutom ändå redan blöt (och skitig!). Blev godissök inne i skogen, och så upptäckte vi nya stigar i skogen :P Det går fortfarande inte att gå på vissa dela av slingan, och "de populära" stigarna är också fortfarande istäckta. Men de som vi hittade idag, små stigar som knappt syns - de var is- och snöfria! :) Spännande dessutom.


Imorron och i övermorron är lillmatte ledig, så då ska vi nog hitta på nåt kul att skriva om i bloggen ;) Men de säger ju att det ska bli storm... hoppas inte.


Nu vill jag ha vår (och sommar) så att jag kan bada en massa! Ska testa havet i år ;)

  

Ovido - Quiz & Flashcards