grimm

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2010

STÄDAR, MEN GÖR JAG RÄTT?

Av Grimm & Malin - 7 oktober 2010 19:00

Ni som hängt med lite i min blogg kommer kanske ihåg att lillmatte började lära mig att "städa" för ett par veckor sen? Jag skulle alltså ta upp papper från golvet och lägga det i en papperskorg. Det funkade ju alldeles utmärkt - men det var då ;)

Det jag kom på då, var ju att ja, varför ska man lägga det i papperskorgen när man även kan ta upp skräpet som redan ligger i den?

Ni skulle sett häromdan när nån hade glömt stänga dörren till lillmattes rum (med papperskorgen i).

Familjen möttes av en söndertrasad skolkalender i hallen. Spåren ledde in till rummet, och där var allt i hela papperskorgen sönderrivet och utspritt över heela golvet! Men det var ju inte bara mitt fel, Vicki hjälpte ju till också...  Tyvärr (?) så var de så arga att de inte tänkte på att ta en bild på mitt mästerverk!

Kan ju tillägga att detta har hänt mer än en gång, hehe ;)


Men igår fick de en ny chans ;) Då hade jag hittat en ännu större papperskorg - nämnligen den påsen man slänger skräp i utomhus, den som sopgubbarna hämtar sen ni vet?

Mjölkkartonger och en massa andra grejer hade jag bitit isönder och spridit ut över halva gräsmattan. Jag ville ju bara vara snäll och odla lite mjölk till alla kanske? Men det fattade dom inte...


Sånahär "tussar" hade jag spidit ut! :) Och en massa annat ;)

  


Igår hittade jag på ännu ett litet hyss (eller ganska stort faktiskt, jag har förstört vårt hus!) Men den historian sparar jag med att berätta tills imorron ;) Håller er uppdaterade, To Be Continued ;)

 
 
Snygg-Göte von Fornborgen

Snygg-Göte von Fornborgen

7 oktober 2010 22:38

Tjenare Grimm!!!
Jag heter farbror Göte som hälsar på. Jag ber om ursäkt att det har dröjt. Du undrade ju på min blogg om jag kanske kunde omvandla dig till en goldenbluemerle men du jag tycker att du e fin som du e. Men om du tjatar så kan jag väl försöka.
Ha det så bra så hörs vi!!!

http://colliepojken.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Grimm & Malin - 30 juli 2014 12:27

Ojojoj vad längesen jag skrev här då! Får väl skriva några rader om vad som hänt sen april, om jag minns... Jag har varit på 2 utställningar. På den ena gick jag vidare gör att tävla i novis bis och där kom jag 2a av 12 stycken! På den senaste i Tol...

Av Grimm & Malin - 9 april 2014 17:53

Tänkte bara kika in för att chocka er med ett inlägg och ge er några bilder från ett par hundträffar! :)...

Av Grimm & Malin - 23 februari 2014 19:46

Hallå på er! Nu var det ett tag sen jag skrev igen... Anledningen är att lillmatte flyttat och nu har hon inte nån stenkoll på vad jag hittar på om dagarna. Och inte kan hon dokumentera något heller! Men nu så ska jag slänga slänga in en uppdatering ...

Av Grimm & Malin - 4 januari 2014 20:36

Idag slog vi rekord på hundträningen! Vi var nämligen hela sjutton stycken vovvar! Vi körde det vanliga plus några nya övningar :) Jag har snott några bilder från hundgruppen på facebook, så hoppas det är okej att jag lägger ut några här! ...

Av Grimm & Malin - 29 december 2013 14:01

Hundträff igår igen :) Efter det blev det bus med Nox i parken! Det regnade hela tiden, sån tur var så hade jag mitt nya täcke på mig. Men jag blev ändå jätteskitig.... kolla bara! Blev in i duschen direkt när vi kom hem. ...

Ovido - Quiz & Flashcards