grimm

Alla inlägg under oktober 2010

Av Grimm & Malin - 4 oktober 2010 18:09

De senaste dagarna så har jag fått gå lös mer och mer på promenaderna (när vi går i skogen i alla fall). Och idag var jag ute och gick med lillmatte en ganska lång runda. Fick gå lös en bra bit! Inte på vägarna såklart, men där man såg långt och så ;)

Och jag måste ju skryta lite ;) När jag är lös så gäller 4 kommandon: Hit, Vänta, Stanna och Gå fint - jag ska kanske inte säga för mycket, men just nu så sitter alla dom som en smäck! Men när kopplet åker på så går det inte alltid lika bra... hehe.


Förresten så har jag börjat käka träd. Vi har en stor en (träd/buske) utanför vårt hus, och jag har börjat bita bort alla nedre grenar och tuggat bort barken på de tjocka stammarna... Men det är Pysens fel ska ni veta! Han ligger ju där under och lurar på mig, men nu kan han inte göra det längre ;) Smart va?


  

Av Grimm & Malin - 2 oktober 2010 18:29

Nu kommer äntligen en kort liten sammanfattning av de senaste dagarna!

Lillmatte har ju haft läxor upp över öronen, så matte och lillmatte har fått stå för de flesta promenaderna. Häromdan så började jag halta när jag gick, matte tror att det är när jag går för mycket på asfalt, för jag kan springa hur mycket som helst i skogen utan att börja halta...


Igår var vi hemma hos mormor och morfar, busade lite med Hazze och en massa med T-Son. Jag är faktiskt nån centimeter högre än båda dom nu, så snart har de ingen chans att brotta ner mig längre ;)


Idag har det blivit en riktig spårpromenad! Jag fick leta upp matte och lillmatte i skogen (de turades om att gömma sig). Jag måste säga att jag är grym på det! Far iväg som en kanon och hittar dom på 2 sekunder ;) Eller, typ i alla fall, beror ju på hur långt iväg de gömmer sig.

Sen gick jag lös nästan hela vägen hem. Och jag går fot hela tiden, bra va? :)


Några busbilder på mej och T-Son för längesen, blev inga bilder igår.

  

Ovido - Quiz & Flashcards