grimm

Alla inlägg den 4 juli 2011

Av Grimm & Malin - 4 juli 2011 15:39

Idag bar det av till veterinären för att kolla upp mina öron (som börjat klia ännu mer under natten). Fick tid ganska snabbt, redan klockan 12, så det var ju bra :)

Började med att ställa mig på vågen - kan ni gissa vad jag vägde? 35.8 kilo! Nu förstår jag varför lillmatte knappt orkar lyfta upp mig i bilen när vi ska på kurs, hehe ;) Jag får väl lära mig att hoppa upp själv... Eller, nej.

Jaja, sen kom jag in i ett väntrum och fick sitta där ett tag. Där luktade grisöron! Tur för mig, otur för lillmatte och matte :P

Efter en stund kom veterinären in. Hon petade med en lång tops i mina öron, och gissa om det kliade gött! Och den grejen som hon tittade i mina öron med kliade också rätt bra ;)

Resultatet visade att jag hade fått svamp i mina öron! :O Hoppsan. De trivdes nu när det var varmt och fuktigt, och dom blir ju bara gladare när jag badar...

Så nu är poolen borta igen (till min förvåning när jag kom hem från en promenix nyss).

I 10 dagar ska jag få nån smet i mina öron nu... Så får vi hoppas att det försvinner! :)


 

Ovido - Quiz & Flashcards