grimm

Alla inlägg den 17 april 2010

Av Grimm & Malin - 17 april 2010 18:54

Idag är jag 8 veckor + 5 dagar, och blev hämtad av min nya familj. Så nu har jag flyttat till Vinslöv! 

Man kan säga att jag valde lute fel dag att komma hem på, i alla fall när det gäller vädret... Blåsigt och kallt, men jag vill vara ute ändå, det är mest mattarna som inte gillar det ;) Husse vill inte gå ut med mig alls. Men han har lovat att han ska lära mig jaga, sen när jag bli lite äldre.

För att fjäska lite för honom så "apporterade" jag en klubba (godis) till honom idag, snart är jag hans favorit.


När matte skulle köpa mat till mig på Granngården idag, så fick jag träffa min farfar. Han visste inte att jag skulle komma hem idag, och han blev nog lite chockad. Men han gillade mig, vem gör inte det egentligen?

Farmor blir nog lite svårare att charma, men jag lyckas säkert ;)


När jag kom hem fick jag träffa min storasyster. Om man nu kan kalla henne det, jag är ju faktiskt lite större än henne redan. Det gick bra! Hon bryr sig inte om mig, och då vill jag inte leka med henne heller. Hon är rätt tråkig...

Sen träffade jag på katten i huset. Han burrade upp sig så att han blev jättestor! Men jag blev inte rädd, jag hängde på honom. Men han gömde sig bara. Men sen så ville jag jaga honom, och då fick jag en smäll på örat! Då gick jag iväg.

Lillmatte har en film på när jag träffade honom första gången, men den kommer kanske in på bloggen imorron.


Jag har även träffat min mormor och morfar idag :) Men jag sov under nästan hela tiden som dom var här. Man blir trött av att busa och lukta på en massa nya saker.


Förresten så har jag varit väldigt duktig idag, jag har bara kissat inne en gång! Men mattarna gillar inte att jag fiser hela tiden. Dom har till och med börjat kalla mig för Fez, redan! Jag hade sovit på lillmattes rum innan idag, i typ en timme, och där luktade inte så gott när hon kom in där säger hon. Hon får väl hänga upp doftgranar?


Kolla! Såhär söt är jag :D

   


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards