grimm

Alla inlägg under juli 2010

Av Grimm & Malin - 8 juli 2010 15:23

Nu har jag börjat tappa tänder på riktigt... För några veckor sen så tappade jag en liten tand, men igår så märkte matte att en stor kindtand var lös på mig. Och idag när jag höll på att tugga på min höna så märkte lillmatte att jag tuggade på något anna också, nåt hårt. Och innan hon hann ta ut det så var jag snabb att svälja! Visade sig att det var min kindtand som rök ;) Har lite problem med att äta nu också, men det funkar ju. Dock så är jag inte lika förtjust att tugga på hårda ben längre ;)

Så kan det va när man håller på att bli stor vovve!


Av Grimm & Malin - 7 juli 2010 19:13

Idag har jag faktiskt inte gjort något speciellt... Varite ute och gått med matte har jag i alla fall ;) Och busat lite med Pysen, familjens katt alltså.

Och så har jag fått ett tandborstben nu ikväll, för matte tyckte att jag hade dålig andedräkt... Hur kan man tycka det? Gott var det i alla fall :)

Av Grimm & Malin - 6 juli 2010 13:12

Idag är det lite mer mulet ute, så jag orkar faktiskt göra saker idag ;) Jag, Vicki, matte, minimatte och lillmatte gick till fotbollsplanen idag och tränade lite :) Blev lite apportering, inkallning och spårning!

Matte drog en rådjursklöv (som vi fick på valpkursen förra gången) och jag fick inte titta. Sen skulle jag spåra upp den, och jag klarade det galant! Vänta bara tills husse kommer hem - då ska det skrytas! ;)

Sen på väg hem så gick vi på en stig i skogen, och då gick matte före och gömde sig. Jag hittade henne lätt som en plätt bakom en stor sten första gången. Minimatte och lillmatte gömde sig också, och de hittade jag också lätt ;) Blev många tvärnitar när spåret tog slut, men jag hittade ju rätt varje gång :) Bra!

När jag kom hem var jag heelt slut, så då gick jag och la mig där ute ;)

Lite bilder från dagen kommer här :)


Vicki åkte i cykelkorgen, lyx!

   

Apporterar min trasa ;)

   

Spårar med lillmatte!

   

Hittade klöven lätt! ;) Stolt.

   

Muums ;P

   

Vicki tror att hon är tuff...  

Av Grimm & Malin - 5 juli 2010 12:03

Här kommer badbilderna som jag lovat :) Några i alla fall :P

    Foppatofflor är roliga! ;)

 

Fick den!

  Jag tyckte att min giraff var skitig, så den fick också bada :)

 

Och Vicki också minsann ;) Men hon gillade inte det...

 

Försökte få i minimatte också, men det gick inte.

  Man blir trött av att bada!

Av Grimm & Malin - 5 juli 2010 12:01

  Såhär pigg var jag på kalaset i lördags ;)

Av Grimm & Malin - 4 juli 2010 14:48

Ja, jag var ju på kalas igår, hos familjen Persson :)

Jag fick ligga under en buske i skuggan medan alla åt, och jag var så duktig! Gnällde inte ett dugg, låg bara och sov hela tiden :)

Sen var jag ute och gick en runda med matte och minimatte, fick springa av mig rejält på en fotbollsplan.

Efter det så skulle folket spela kubb. Jag bar iväg på en kubbgrej, men jag lämnade ju tillbaka den i alla fall ;)

Sen fick jag komma in på altanen när det började kyla av utomhus, och där somnade jag igen ^^

Jag har bilder från kvällen, men inte på denna datorn :S

Av Grimm & Malin - 3 juli 2010 12:59

Jag hinner inte blogga så mycket idag, och bilder och filmen när jag badar kommer antagligen in imorron istället.

Ikväll ska jag hänga med på kalas :) Berättar mer imorron.

Av Grimm & Malin - 2 juli 2010 20:01

Vet ni vad? Jag har fått en alldeles egen "pool" ;) Egentligen är det botten på en kaninbur men det funkar lika bra att svalka sig i ;) Och jag tycker att det är superkul att gräva i vattnet, haha. Bilder och kanske en film kommer imorgon förhoppningsvis :)

Ovido - Quiz & Flashcards