grimm

Alla inlägg under december 2010

Av Grimm & Malin - 11 december 2010 15:46

Såhär vilt går det till när jag och Pysen fightas! Men kul är det i alla fall ;)
På slutet får jag lite backup av Vicki (i form av fegt skällande) Men hon brukar ge upp rätt snabbt och bara gå därifrån...

  

Av Grimm & Malin - 11 december 2010 13:09

Här är bilderna som fotografen tog på mig och Pysen häromdagen :) Tycker att jag ser lite sur ut, men Pysen blev ju söt i alla fall, haha ;)


  

Av Grimm & Malin - 10 december 2010 15:52

Igår låg det ett litet kuvert i vår brevlåda. I det låg det 3 bilder, 2 på  mig och en på Pysen ;) Ni kommer väl ihåg gubben som fotade mig? Ni ska få se bilderna, förhoppningsvis kommer de upp på bloggen imorron! :)

Av Grimm & Malin - 9 december 2010 10:57

Imorse väckte jag lillmatte med denna. Hon hade mobilen bredvid sig och var snabb med att ta en bild... Men jag hade inte tuggat på den (eller nån annan julklapp) så det var ju bra va!

Nu vet vi vem som ska vara jultomte i år ;)


  

Av Grimm & Malin - 8 december 2010 16:54

Dagen började ganska trist, lillmatte satt bara och läste en massa. Fick nöja mig med att busa med Pysen och busa lite i trädgården på förmiddagen. Men sen!

Vi hade några köttbullar i kylen ;) Lillmatte slog in dom i 2 paket av tidningspapper - ett till mig och ett till Vicki. Sen skulle vi få lite hjärngympa tänkte hon. Men det tog inte många sekunder förrän mitt paket var öppnat och uppätet. Vicki tog lite längre tid på sig, och hon fick till och med ha hjälp att öppna det ;)


När minimatte kom hem så gick vi en runda, och det behövde jag verkligen. Inga fler såna här tråkdagar, tack!


Jag har bilder från när vi öppnade paket, men lillmatte hittar inte kamerasladden, så ni får ett par sommarbilder på mig och Vicki istället!)

 

     

Av Grimm & Malin - 7 december 2010 20:06

Denna dagen har varit tråkig. Punkt slut.

Av Grimm & Malin - 6 december 2010 17:12

Dagen började dåligt. Eller, "mindre bra" i alla fall. Minimatte hade en musikläxa, som hon lagt i sin väska i sin säng. Men hon hade glömt en sak - att stänga väskan. Jag är snabb som en vessla när det gäller. Under tiden hon borstade tänderna snodde jag pappret och bet ett hål mitt i det! Hon blev inte så glad, och fick skriva om allt 10 minuter innan hon skulle till skolan.

"Hunden åt upp min läxa", nu blev den sann!


Idag när jag var ute och skottade med matte, så kom det fram en tant och en farbror till mig och hälsade. Sen började han fota mig en massa med sin stora kamera! Dom tyckte att jag var så vacker ;) Det visade sig att han var med i en fotoklubb, och så sa han att om bilderna blev bra (men hallå? Såklart de blir med det motivet!) så ska han lägga dom i vår postlåda :) Mitt första modelljobb? Haha ;)


  



Har även varit ute och gått en lång runda med lillmatte idag. Sprang lös i skogen idag också :)


Av Grimm & Malin - 5 december 2010 13:17

Jag har nästan nyss kommit hem från en långpromenad med lillmatte. Jag fick springa lös nästan hela rundan! Och det snöade heela tiden (och gör fortfarande).

Slängde med pinnar i luften och fick busryck ;) Och så sprang jag i trappor, tänk att jag vågade det. Jag kan ju inte ens gå upp- och nerför våran källartrappa - den är läskig! Men jag börjar kunna ta mig uppför den nu i alla fall, har hänt 2 gånger ;)

När jag kom hem från promenixen hjälpte jag husse att skotta lite, och nu ska jag ut och busa med minimatte i snön. Snacka om att jag kommer att vara trött sen!

Ovido - Quiz & Flashcards