grimm

Alla inlägg under juni 2010

Av Grimm & Malin - 7 juni 2010 18:12

Usch vilket trist väder :( Jag har mest tagit det lugnt idag, tränat lite trix med lillmatte, lekt med en pet-flaska med godis i till exempel ;)

Idag är det måndag och vad innebär det? Jo, valpkurs! Än så länge har det regnat alla gångerna som vi varit där, alltså 3 måndagar på rad, hmm... Idag ska vi gå igenom lite klickerträning, kul!

Av Grimm & Malin - 6 juni 2010 15:05

Vet ni vad jag har hittat på idag? Jag har varit på Vinslövs byamarknad! Mattarna kände att det var dags för lite "seriös socialträning".

Vi åkte bil ner där, eftersom det var så varmt ute, och jag hade antagligen dött om jag varit tvungen att gå hem sen, typ ;) Det började med att jag fick se en massa karuseller, och människor. Hann inte mer än in på området förrän vi träffade en som skulle hälsa på mig. Först var jag lite rädd för karusellerna, men jag vande mig ganska snabbt.

Sen gick vi vidare, jag fick bland annat hälsa på en lite 8-veckors huskyblandning och en liten schnauszer. Plus att jag hälsade på en massa männsikor som tyckte att jag var jättesöt, och jätteduktig. Jag var till och med "känd" för att vara så duktig här hemma, eftersom jag inte går ut på vägen, fast vi inte har något staket vid uppfarten :) (De skulle bara veta... Jag har varit hos grannen idag!)

När vi gått där i typ 45 minuter så var jag så trött, och varm! Så vi åkte hem. Eller ja, först stannade vi på ICA och handlade, jag fick ett nytt ben :) Bara för att jag hade varit såå dukitg :D

Av Grimm & Malin - 5 juni 2010 19:54

Ännu en varm dag :) Vi åkte ner till branndammen och badade idag igen. Skönt med ett svalkande bad ;) Sen fick jag duscha när jag kom hem också bara för att jag hade blivit så skitig, hehe. Men Vicki fick faktiskt också bada, så det var inte bara jag! Vi hjälptes år att gräva en hel del, så det var därför (bland annat) som vi blev så smutsiga...


Visst är vi fina? :)

 

BAD

Av Grimm & Malin - 4 juni 2010 15:45

Det är jättevarmt ute idag också :) Imorse så åkte jag till branndammen med matte och badade. Jag var inte så feg denna gången. Nu dök jag i direkt! ;) Tyvärr så hade hon inte kameran med sig...

Resten av dagen har jag spenderat utomhus. Just nu ligger jag på altanen (!) för där är så svalt på golvet :)

 

Av Grimm & Malin - 3 juni 2010 13:53

Idag är det fint väder ute! Varmt och skönt, lite blåsigt bara men det gör inget ;)

Lillmatte kom hem tidigt idag, så har har inte varit hemma själv så länge idag :) Sen hon kom hem så har jag varit ute heela tiden, härligt!

Av Grimm & Malin - 1 juni 2010 19:31

Igår var det som sagt andra gången på valpkursen :) Jag började med att titta lite på vildsvinen! Dom var lite läskiga, jag morrade och skällde på dom när de sprang runt. Bra tyckte husse ;)

På kursen tränade vi mest kontakt igår. Jag var bra på det, men tröttnade efter ett tag. Men jag var supertrött. Så när vi gick in, och alla skulle berätta om sin hundras så somnade jag rak lång på golvet!


Jag har nästan nyss kommit in från en promenix med matte förresten. Tråkigt väder är det ute :( Så tråkigt!

Ovido - Quiz & Flashcards