grimm

Alla inlägg under januari 2011

Av Grimm & Malin - 16 januari 2011 16:06

Jag och lillmatte gick ju på valpkurs för Roger Åberg i somras, och nu har han lagt in bilder från kursen på sin hemsida! Så vi snodde några bilder på oss, och hoppas att det inte gör något ;)

Allså foto: Roger Åberg

 

Den där tunneln var läskig först, men sen gick det bra - som en riktig agilityhund!


Tittar på andra vovvar.


    

Klassens clown!


Den hunden brydde sig inte ett dugg om mig! Dock brydde jag mig om den... ;)       

Av Grimm & Malin - 16 januari 2011 10:07

Det var ju inte alls igår jag fyllde 11 månader - det är ju idag! Trodde ju att det var den 16:e igår, men så var det tydligen inte ;) Så läs inlägget från igår som idag istället så blir det rätt :P

Av Grimm & Malin - 15 januari 2011 17:49

Idag fyller jag 11 månader! Tänk, om en månad blir jag 1 år gammal. Jag springer ungefär lika snabbt som tiden går - och jag springer snabbt kan ni tro! Kanske ska börja tänka ut vad jag vill ha för tårta på min födelsedag? En nyttig tårta får det i alla fall bli, mattarna tycker att jag börjar bli lite tjock nämnligen... Jag, tjock!? Phö...Det är ju bara päls! Vänta bara tills jag har trimmats, då ska dom få se! ;)


 2 månader.        11 månader.

Av Grimm & Malin - 14 januari 2011 11:53

Vem har sagt att hundar inte kan klättra i träd? Allt jag behöver nu är ett lite större träd! Och kanske lite mer övning...


  

Av Grimm & Malin - 13 januari 2011 17:09

Idag har jag träffat Ricco och hans lillebror Alfons :) Förhoppningsvis kommer det in ett par bilder på oss imorgon.

Men här kommer dagens bildbomb!




    


    


    


    


    

Pysen han hade riktiga vårkänslor idag, men Vicki höll sig på trappan och vägrade vara med och busa ;)  

Av Grimm & Malin - 13 januari 2011 13:07

Lillmatte har varit ledig idag, så innan lunch var vi ute och gick en runda. Vicki hängde också med :) Jag träffade en söt lagottotjej. De gick förbi oss på en liten stig, och vi fortsatte in på en annan stig. När vi inte såg dom längre så släppte lillmatte mig, och jag rusade efter tjejen! Verkligen rusade. Lillmatte kallade på mig flera gånger, och till sist så röt hon riktigt - då stannade jag. Sen blev det fotgående resten av promenaden... :/ Får väl skylla mig själv lite kanske...

Dessutom vägrade Vicki gå in på den andra stigen, så hon fick bära henne en bit. Hon lär nog inte gå med oss båda samtidigt fler gånger, hehe.


När vi kom hem var det i alla fall lunch, och efter det gick vi ut och busade lite i trädgården. Eller, jag och Pysen busade alltså. Senare i eftermiddag kommer det in en bildbomb - det lovar jag! ;)

Bjuder på ett litet smakprov redan nu!


  

Av Grimm & Malin - 12 januari 2011 15:19

Här är en liten film där jag bugar :) Det är inte riktigt "finputsat" än, men det är i alla fall en bra bit på vägen tycker vi ;) Nu ska vi snart böja träna in "backa" hade vi tänkt :)

Som ni ser så är Vicki med lite på filmen och är "lite ivägen" :P Nejdå, men kanske kommer det in en film på hennes trix också snart - hon kan inte så många men är rätt bra på de hon kan, hehe (inligt henne själv)  ;)


Av Grimm & Malin - 12 januari 2011 10:09

Nu har vi filmat när jag bugar! Filmen kommer in senare idag - så håll utkik i bloggen under eftermiddagen/kvällen :)

Ovido - Quiz & Flashcards