grimm

Alla inlägg under januari 2011

Av Grimm & Malin - 7 januari 2011 11:35

Jag har varit överpigg nu på morronen, busat med katten och slängt runt med mitt rep (som faktiskt har varit en leksak). Det har filmats - så kanske kommer det in nån film redan senare idag ;) Och ett par bilder också i så fall.


I eftermiddag kommer mormor och morfar hit, de ska äta middag här idag :) Då ska jag visa dom att jag kan buga! Snart är jag nog reda att visa en film på det också ;)


    I denn boken finns en massa bra trix! Nästa projekt blir "backa".


Nu är headern helt klar! Tacka vet jag paint och picnik.com - vi har photoshop, men det är för krångligt till och med för lillmatte, hehe.


    

Av Grimm & Malin - 6 januari 2011 19:03

Blev en ny header ikväll. Dock blev den ju inte som den skulle som ni kanske ser, men det ska fixas till imorron! :)

Av Grimm & Malin - 6 januari 2011 12:51

Nepp, det blir ingen utställning för min del i Hässleholm i februari. Man fick inte vara över 12 månader - och jag är 10 dagar för gammal då :( Nu kanske det blir att vi anmäler oss till den stora utställningen i Malmö i mars, men vi får se. Känns inte riktigt som att jag och lillmatte är redo för en sån stor utställning än ;) hehe.

Är det nån av er som ska dit? :) Om tillräckligt många tjatar så kanske vi ger med oss :P

Av Grimm & Malin - 5 januari 2011 18:26

Vi fortsätter med "buga"-träningen :) Det går framåt, men det är svårt att träna när Vicki är i närheten. Hon har ju också fattat att man får godis när det klickar. Vi får passa på att träna småpass när hon är ute ;)


Ikväll har lillmatte varit och köpt en ny dator, så snart blir det fler inlägg än nånsin, haha. Nej, men man vet aldrig ;)


En bild på mig och syrran från oktober - snart ska vi träffas igen :)

  

Av Grimm & Malin - 4 januari 2011 19:33

Idag har det varit en riktig tråkdag. Men för att kompensera det så har det blivit lite klickerträning! Var ju ett tag sen lillmatte och jag körde med klickern "på riktigt", men idag började vi träna in ett trick som vi egentligen la på hyllan för att par månader sen. Men nu ska jag lära mig att buga!

Har tränat 2 pass idag, och jag kan det ganska bra redan. Ibland lägger jag mig ner istället, men snart sitter det :) Lovar att visa en liten film om ett tag! ;) Så håll utkik.


 

Av Grimm & Malin - 3 januari 2011 15:27

Gissa vem jag ska ut och gå med nu! Minimatte. Inte så ofta det händer kan jag säga ;) Sist jag var ute med henne så drog ju "jag" omkull henne... Men idag har hon isbroddar på skorna, och förhoppningsvis går jag fint :P

Av Grimm & Malin - 1 januari 2011 15:35

Får ju börja med att berätta om rådjuren som jag lovade igår ;)

Jag var ute och gick på slingan med lillmatte i förrgår. Vi tog en liten genväg på en liten stig, och där var fullt av rådjursspår och en massa stigar. Och så hade nån lagt ut morötter och annan mat till dom. Wow vad det var intressant att lukta där! ;) Jag sprang lös, och om jag hade fått så hade jag spårat upp dom i skogen kan jag lova ;) Men tyvärr så såg vi inga... Kanske en anna gång?


Nyårsafton då. Jag var hur cool som helst. Jag var med ute vid 12-slaget och gick kvarteret, kollade på raketerna och hälsade på alla grannarna som var ute :) Raketerna var hur häftiga som helst, och jag var inte ett dugg rädd :)

Vicki var inomhus, men jag undrar om hon kanske var/är döv? Haha. Hon har ju varit lite rädd innan, men igår satt hon bara i soffan och brydde sig inte ett dugg. Tittade på ishockeyn på tv ;) Hon var lika cool som mig.

Idag sov jag och Vicki tills klockan halv 9! Rekord ;)


Vi spelade lite spel på kvällen :)

Här är jag ute och går vid 12-slaget med matte :)

     



Ovido - Quiz & Flashcards