grimm

Alla inlägg under januari 2011

Av Grimm & Malin - 11 januari 2011 16:42

Nu finns inte den heller mer. Min höna som jag fick i julklapp är nu slaktad. Fick ju den eftersom jag bitit sönder den jag hade innan - men det lönar sig tydligen inte att ge mig tygleksaker ;) Men den är ju fortfarande rolig! Skinnet är ju kvar :P

Av Grimm & Malin - 10 januari 2011 16:55

Innan har jag bara känt lukten av dom, men idag såg jag dom! Ja, rådjuren alltså. Jag var ute och gick med matte, och precis när vi kommer in i skogen så står där 3 stycken typ 25 meter ifrån oss. Jag var lös, och när de började lufsa iväg - tjoho! Jag var efter dom som ett skott, och matte fick kalla på mig flera gånger innan jag vände och kom tillbaka.

Gissa om husse var impad av mig ;) Han som hela tiden sagt att jag ska bli hans jaktkompis, men jag var ju inte av det rätta virket - tills nu! ;)


Det närmsta jag kommit ett rådjur innan, förutom ett som en vi känner hade skjutit - men det brydde jag mig inte om. Rådjur ska vara levande!

  

Av Grimm & Malin - 9 januari 2011 18:30

De senaste dagarna har jag haft ovanligt många besökare, igår hade jag 15 och idag har jag haft 17 stycken -än så länge! (Brukar bara ha runt 7 stycken annars). Himla roligt, hoppas att några av er kikar in här igen :) Välkomna!

Av Grimm & Malin - 9 januari 2011 14:48

Idag när jag var ute själv i trädgården så kom en av mina hundkompisar, Bobby, förbi med sin matte och husse på vägen. Vi hälsade över våran mur (som är ca 50 cm hög) och ett tu tre så var jag över! Där är ju en massa snö på båda sidorna nu, så det var ju bara att kliva över ;) Sån tur var så såg lillmatte det hela, och matte sprang ut och kallade in mig. Några sekunders frihet blev det i alla fall, haha ;)


   Grannens hund Selma - här hoppade jag inte över iaf ;)


Nu har jag precis kommit hem från en liten promenix med lillmatte. Ja, det fick bli en liten så att jag inte ska bli mer halt... Men vi gick i skogen, och där blev det en massa godissök istället! Lika kul det :) Blev även lite rådjursspår - såklart.


  

Av Grimm & Malin - 8 januari 2011 19:15

Igårkväll, när familjen satt och tittade på Let's Dance, så upptäckte jag nåt skitläskigt rent ut sagt! Jag gick in i köket, och började skälla som bara den med svansen mellan benen. Lillmatte som satt i soffan såg att jag tittade upp på något i ansiktshöjd, och trodde att antingen är Pysen uppe på vasken eller så är där nån - typ ett spöke haha ;) Jag var jätterädd och sprang in i TV-rummet för att få hjälp. Till slut så gick alla upp (till och med husse!), jag fortsatte skälla - trots att jag höll i ett fodral till ett par hörlurar i munnen, och då kom de fram till att jag hade sett 2 ljuspunkter i taket - från ett par spotlights :P Men snacka om att de var läskiga! Jag har aldrig varit så rädd - och jag har aldrig skällt så mycket inomhus kan jag säga ;)

Av Grimm & Malin - 8 januari 2011 13:42

Ni anar inte hur gott godiset som lillmatte gjorde till mig igår är! Supergott - gör nästan vad som helst för att få det ;) Idag ska hon kanske göra två satser till, så att vi har hemma :)


Nu har jag precis varit ute och gått. Jag har blivit halt igen... Har börjat lite smått innan, men bara när jag gått långa rundor, men idag hann jag bara gå en liten bit innan jag blev jättehalt :( Ingen vet vad jag har gjort. Får hoppas att det blir bättre snart igen.


  

Av Grimm & Malin - 7 januari 2011 17:52

Jag kan ju erkänna att det inte är så kul att träna när man bara får samma vanliga godis hela tiden. Därför har lillmatte gjort eget godis till mig idag! Hon skivade upp tärningar av blodpuddning, och nu står det i ugnen för att torka :) Förhoppningsvis så blir jag lite mer "på hugget" med träningen när jag får dom istället ;)

Av Grimm & Malin - 7 januari 2011 14:06

Kom hem från en intressant promenad med lillmatte för en stund sen. Det har gått rådjur i vår park, bara några meter från vårt hus! Där började spårningen. Sen fortsatte jag inne i skogen (efter lite träning med klickern :) ) Tryckte ner hela huvudet i snön för att få upp alla luktspår ;)


Här kommer en av filmerna sen i förmiddags :) Och en galen bild ;)



  

Ovido - Quiz & Flashcards