grimm

Alla inlägg under september 2010

Av Grimm & Malin - 4 september 2010 09:42

Mot Hässleholm och Snapphaneutställningen! Vi hade tänkt köra runt 10.30, men vi får se om mattarna (eller iaf matte och minimatte) hinner bli klara tills dess...

Av Grimm & Malin - 3 september 2010 16:01

Har hört det ryktas om att jag kanske ska "bada" ikväll... Bada ska man göra i sjöar, hav, pooler, vattenpölar funkar också - inte under rinnande vatten i en dusch! Men det får duga, det är ju ändå nästan lite för kallt för att bada utomhus idag.

Anledningen till badet är att jag ska på en utställning imorron - inte för att jag ska ställas ut, utan bara för att titta och "vänja mig" inför nästa vecka. För då ska jag ställas ut på riktigt! Spännande! Då kommer jag även att träffa min syrra och ett par av mina andra valpkompisar :)


  


Idag fick jag rycket. Jag jagde Pysen (katten) runt en buske. Runt, runt och runt i 100km/timmen! Eller, egentligen jagde jag inte honom - han satt liksom inne under busken... Men jag ville ju få ut honom därifrån! Till slut lyckades jag, men så blev han sur... Då var det inte kul längre...


  


Av Grimm & Malin - 2 september 2010 20:38

När jag var ute och gick med matte och lillmatte ikväll så var det en massa intressanta lukter! Till exempel så rusade jag in i skogen ett par gånger så att lillmatte knappt hängde med i svängarna ;) Det visade sig att det var en ekorre som sprungit där (och satt uppe i ett träd ovanför, men jag såg den inte...)

Sen så hade rådjuren (antagligen) varit och sprätt upp lite i skogen, så där var också kul att lukta :)

Var helt slut efter promenaden, trots att den inte var så värst lång. Men kul var det!

Av Grimm & Malin - 1 september 2010 17:38

Har varit ute och gått en rätt så lång runda med lillmatte nu i eftermiddag :) Jag plockade björnbär (hittar buskarna själv nu!) och så tränade jag lite på att jogga fint bredvid lillmatte, lite träning inför utställningen som är om lite mer än en vecka :)

På lördag ska jag följa med på utställningen i Hässleholm, bara för att se hur det går till :)


Nu sitter jag uppe i mattes knä (eller rättare sagt - uppe på matte). Det blir man aldrig för liten, eller tung för!

Ovido - Quiz & Flashcards